12992787_10209641896032933_245527854_n.p

Diktaattori yrittää ottaa opikseen. Aluksi teki sen ehkä pelastaakseen liittomme, nyt toivottavasti pelastaakseen loppu elämänsä. Sillä meillä ei ole enää mitään pelastettavaa.

Sain kotitehtävän Diktaattorin terapeutilta. Hän sai nimittäin rutistettua potilaastaan irti yhden ainoan hetken, jolloin Diktaattori on omasta mielestään kokenut olleensa mustasukkainen viimeisen kahdentoista vuoden aikana. Siis ihan yhden kokonaisen kerran! Ja minä olen tuntenut sen mustasukkaisuuden ihollani, nahoissani, syyllistävän katseen syvällä sisälläni asti monta kertaa päivässä. Tuntuu että välillä taukoamatta. Niinpä minulle annettiin tehtäväksi kirjoittaa lista niistä kerroista, jolloin Diktaattori minun mielestäni on ollut mustasukkainen.

Tuli vähän pidempi lista. Ja nämä vain äkkiä heitettynä.

  • Ajelen säärikarvoja tai muita ihokarvoja
  • Laitan huulikiiltoa
  • Käyn kuntosalilla
  • Laihdutan
  • Käyn kampaajalla
  • Otan selfien
  • Puen nätit vaatteet päälle
  • Puen edes vähän siistimmät alusvaatteet
  • Kaikki mitä kalenterissani lukee
  • Puhun siskoni/jonkun ystäväni kanssa puhelimessa
  • Ehdotan, että tapaisin jonkun ystäväni
  • Tapaan ystäviäni tai siskoani/veljeäni
  • Menen seminaariin tai koulutukseen, jossa ollaan yötä pois kotoa
  • Menen työmatkalle
  • Menen viinikerhoon (en ole moneen vuoteen päässyt ollenkaan)
  • Menen reissuun ilman miestäni
  • Televisiosta tulee leffa, jossa nainen pettää miestään
  • Luen kirjaa tai lehteä, enkä mene mieheni viereen sohvalle katsomaan televisiota
  • Jään valvomaan, kun mieheni menee nukkumaan
  • Olen liian pitkään vessassa
  • Kännykkäni piippaa
  • Selaan facebookia tai kirjoitan postauksen joka ei miellytä tai tykkään jonkun miespuolisen postauksesta
  • Minulla on miespuolisia työtuttuja
  • Keskustelen jossain tilaisuudessa, jonne olemme yhdessä menneet, miespuolisen henkilön kanssa
  • Tanssin vastaavassa tilaisuudessa naisporukalla